יום חמישי, 28 בפברואר 2013

לימודי תעודה




אנשים רבים שמעוניינים לרכוש לעצמם מקצוע מעדיפים שלא לבחור במסלולים הארוכים של לימודים לתואר ראשון במסגרת של אוניברסיטאות, זאת מפני שמדובר בלימודים ארוכים מאד שחלק גדול מהם מוקדש לנושאים תיאורטיים ובמקרים רבים הם לא מאפשרים לתלמידים לסיים את התואר עם מקצוע ממשי ביד. 

אז מה עושים? החלופה בעבור אותם אנשים היא בחירה במסגרת של לימודי תעודה. במסגרת זו ניתן ללמוד במסלולים קצרים ופשוטים הרבה יותר, כאשר הלימודים מתמקדים לא בנושאים תיאורטיים ובתיאוריות אלא בהכשרה מעשית יותר שמאפשרת לרכוש מקצוע. 

לימודי תעודה – מה זה כולל?

ישנם נושאים רבים שניתן לבחור ללמוד בהם לימודי תעודה, הנה רק כמה דוגמאות לנושאים השונים: לימודים בתחום החינוך והפסיכולוגיה, לימודים בתחומי האמנויות, לימודים בתחומי העריכה הלשונית והכתיבה, לימודים בתחומים כמו רפואה משלימה (למשל דיקור סיני, עיסוי, הומיאפותיה וכו'), לימודי מחשבים, לימודי פיננסים ועוד.
לפני שאתם בוחרים במסלול כדאי לכם, כמובן, לחשוב באיזה מקצוע אתם רוצים ללמוד ולנסות להעריך את מידת ההתאמה שלכם אליו וכן את מידת הביקוש בשוק לבוגרים במקצועות אלה. הדרך הטובה ביותר והמומלצת היא להתייעץ עם אנשים אשר למדו לימודי תעודה מסוג זה וכן עם אנשים אשר עובדים בתחום שיוכלו לספק לכם מידע ופרספקטיבה ממקור ראשון על המתרחש בשוק. לאחר מכן כדאי לכם לבחור את המכללה שבה תלמדו באמצעות תחקיר על רמת הלימודים בה, איכות המרצים והיחס שלה לסטודנטים.

תגובה 1:

  1. תודה רבה על המידע.
    אני מסכים איתך שהמסלולים הארוכים של לימודים לתואר ראשון לא מתאימים לכל אדם, והרבה אנשים פשוט מעדיפים ללמוד את הפואנטה ולצאת לחיים עם מקצוע ביד.
    אני למדתי תואר ראשון בכלכלה ולא כל כך הצלחתי להסתדר ולכן פרשתי בסוף השנה הראשונה.
    הלכתי ללמוד קורס מקצועית א במכללת אורין שפלטר שהיא מכללה מספר אחד ללימודי מקצועית א בארץ, שם באמת נהניתי ללמוד ויצאתי עם מקצוע ביד.
    היום אני עובד כבר שנתיים בחברה בתור יועץ פנסיוני וחברים שלי שסיימו את התואר בכלכלה לפני כשנה עדיין מחפשים את עצמם ולא יודעים איפה לעבוד. לצערי הרבה חבר'ה חזרו לעבודה במלצרות עם תואר בכלכלה.
    אני חושב שהאוניברסיטאות חייבות לתת תמריץ מסויים בנושא ולעשות איזה קורס או שניים שנותנים יותר אפשרויות לסטודנטים כאשר הם יוצאים לשוק העבודה.

    השבמחק