יום רביעי, 13 בפברואר 2013

הנדסאי חשמל




אם אתם מחפשים מקצוע מעניין בתחום ההנדסה ומתלבטים לאיזה קורס כדאי לכם להירשם או באיזה מסלול לתואר לבחור – הנה כיוון ששווה לכם לקחת אותו בחשבון.

אחד המקצועות המבוקשים ביותר כיום בשוק התעסוקה, מקצוע שעפ"י רוב ההערכות ימשיך להיות מבוקש גם בשנים הקרובות, הוא הנדסאי חשמל. כיום כמעט בכל מפעל תעשייתי נעשה שימוש נרחב במערכות חשמל מורכבות. הדבר מצריך את החברות השונות להעסיק אנשים בעלי תואר של הנדסאי חשמל בשלל תפקידים כדי שיוכלו לסייע לחברה להתמודד עם שורת האתגרים בתחומי התכנון, הפיקוח, והתחזוקה של המערכות השונות.

הנדסאי חשמל – מה לומדים?
במסגרת הלימודים לתואר זה רוכשים התלמידים ידע במערכות חשמל ביתיות ותעשייתיות, מה שמאפשר להם לעבוד לאחר מכן לא רק בתעשייה אלא גם באופן עצמאי כספקי שירות בתחומים הקשורים לעולם החשמל הביתי.
בין הנושאים הנלמדים בתואר ניתן לציין את הנושאים הבאים: מערכות פיקוד ובקרה, אלקטרוניקה תעשייתית, מכונות חשמל והינע חשמלי, בקרים ועוד. בתום הלימודים מקבלים הבוגרים דיפלומת הנדסאי חשמל שמוענקת ע"י המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה.

לאחר שהבוגרים מתחילים לעבוד בתחום ובתום שנה הם משתדרגים אוטומטית לדרגה של חשמלאי ראשי. בתום שנה נוספת של שנה בעבודה הם מקבלים תואר של חשמלאי-הנדסאי. התארים הללו משמשים אותם לקבלת היתרים לעריכת תכניות חשמל.

מי שמעוניין להמשיך בלימודיו ולהתקדם הלאה במקצוע יכול להתקדם הלאה לתואר מהנדס חשמל במסלול מזורז, כאשר חלק גדול מהקורסים אשר נלמדו במסלול תואר הנדסאי מוכר לצורך נקודות לתואר מהנדס. את הלימודים תוכלו לערוך במבחר מכללות ברחבי הארץ ואתם מוזמנים לחפש אותן בגוגל ולבצע השוואה באמצעות התייעצות עם תלמידים ובוגרים של המכללות כדי לבחור באיזו מהן עדיף לכם ללמוד. שיהיה לכם בהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה