יום רביעי, 27 בפברואר 2013

הסבה מקצועית



אם אתם נמצאים בקריירה ממושכת ומחפשים דרך לשנות את הנתיב המקצועי שלכם – שווה לכם לשקול לבצע תהליך שנקרא "הסבה מקצועית".

במסגרת תהליך של הסבה מקצועית אתם רוכשים מקצוע חדש בתחום קרוב או רחוק, בהתאם לבחירתכם, למקצוע הקיים שלכם, זאת מבלי לעזוב קודם לכן בהכרח את העבודה הקודמת שלכם.

הסבה מקצועית – כורח מודרני

בעבר חלק גדול מהאנשים עבדו באותו המקצוע במשך כל חייהם, לעתים קרובות אף באותה החברה. אבל בעידן המודרני יותר ויותר אנשים מחליפים מקצועות ועבודה לעתים קרובות לפעמים כל שנתיים שלוש. יש בכך יתרון - הדבר יוצר פתח להזדמנויות רבות ומאפשר לאנשים לבדוק מסלולי חיים שונים. עם זאת, הוא מצריך גם השקעה – לא מספיק לרצות לנסות קריירות שונות, צריך להשקיע בלימודים ובהכשרה, וזה בדיוק מה שעושים במסגרת של לימודי הסבה מקצועית.

הסבה מקצועית – איפה לומדים?

 בישראל יש עשרות מכללות, רובן רשתות ארציות, שמעבירות מאות סוגים של קורסים מקצועיים שבהם ניתן ללמוד ולרכוש מקצוע מתקדם. כיום לא חייבים לבזבז שנים ארוכות בלימודי תואר ראשון ושני בלימודים באוניברסיטה כדי לרכוש מקצוע. קורסים של עשרות שעות לעתים, או מאות שעות במקרים מורכבים יותר, יכולים לאפשר לכם לרכוש מקצוע חדש.

אתם יכולים להחליט אם אתם מתעניינים, למשל, ברכישת מקצוע שקשור לתחום הפיננסי ולהירשם אל לימודי פיננסיים, או לחלופין - בתחום השיווקי והפרסומי ואז אפשר ללמוד קורסים בתחום זה. אפשר גם ללמוד קורסים מקצעויים נטו, לדוגמה: קורס בטיחות או קורס ניהול מערכות משרדיות, ואפשר גם לקחת קורסים בתחומים שקשורים לתחביבים שלכם, למשל: קורס עיצוב פנים או הום-סטיילינג – כולם יכולים להוסיף לכם גם עניין בחיים, אבל גם לאפשר לכם ללמוד מקצוע חדש. שיהיה בהצלחה!


תגובה 1:

  1. תודה רבה על המידע.
    אני חושב שלפעמים זה מאוד טוב לעשות הסבה מקצועית. בהרבה מקרים אנשים נשארים באותה עבודה בגלל הפחד מהירידה בתנאים, בגלל משפחה והצורך לפרנס את הילדים וכמובן הפחד מדברים חדשים.
    אני חושב שבמצב של הצורך לפרנס את המשפחה זה יותר מסובך, אבל אם הבן\ בת זוג עובדים אז אין שום בעיה להמשיך הלאה וללכת למקום שבו יהיה לכם יותר טוב.
    כמו כן בשני המצבים האחרים אני חושב שזה סך הכל פחד וצריך להתגבר עליו, ולנסות דברים אחרים שבסופו של דבר יהיו לכם יותר טובים.
    אני עשיתי הסבה מקצועית, אחרי שעבדתי הרבה זמן בתחום הביולוגיה. אחרי שהילדים עזבו את הבית החלטתי כי אני הולך על תחום הפיננסים שתמיד עניין אותי. השתמשתי בגוגל בחיפוש של האם כדאי להיות חשב שכר בכיר? שם מצאתי הרבה המלצות על העבודה בתור חשב שכר בכיר, ראיתי שהקורס עצמו מאוד מעניין אותי ושאני חושב שאני יכול להצליח בו.
    הלכתי על זה ובסופו של דבר היום אני עובד בחשב שכר בכיר ומאוד נהנה מהתחום הזה, אני רואה כמה אנשים באים אלי ושואלים אותי שאלות והתשובות שלי באמת עוזרות להם. יותר כיף לי לעבוד עם אנשים מאשר עם מבחנות כל היום!

    השבמחק